Clients Eligible for Citizenship

Clients of Sweet Homes Eligible for Citizenship (Under CIP)

Prime Minister and Foreign Minister of Antigua and Barbuda visit Sweet Homes’ Ajman Uptown and High Rise Towers projects

 

وفد رفيع المستوى من أنتيغوا وباربودا يزور مشروع “عجمان أبتاون” لشركة “سويت هومز”

 

Buyers of Units in Sweet Homes’ Ajman Uptown project will be eligible for citizenship in the twin – island nation under CIP

 

المستثمرون في مشروع التطوير العقاري سيكونون مؤهلين للحصول على حق المواطنة في أنتيغوا وباربودا وفق برنامج المواطنة عن طريق الإستثمار

 

Top officials of Sweet Homes Holdings (SHH), a leading UAE-based developer and multi-service provider to the real estate sector, recently met with visiting dignitaries from the twin-island nation of Antigua and Barbuda to discuss potential opportunities and projects between the two entities. Abdul Sattar Dero, Chairman and Fahad Sattar Dero, Managing Director welcomed His Excellency (H.E.) Gaston Browne, Antiguan and Barbadian Prime Minister, and the Honorable Charles Fernandez, Antiguan and Barbadian Foreign Minister on 27th Oct, 2014.

 

إستضافت مجموعة “سويت هومز” القابضة (Sweet Homes Holdings)، إحدى الشركات الرائدة في مجال التطوير والخدمات المتعددة للقطاع العقاري؛ يوم 27 أكتوبر/ تشرين الأوّل الماضي وفداً رفيع المستوى من دولة أنتيغوا وباربودا برئاسة معالي رئيس مجلس وزراء الدولة غاستون براون ومعالي وزير الخارجية تشارلز فرنانديز. وكان في استقبال الوفد الزائر كل من فهد ستار ديرو، الرئيس التنفيذي لشركة “سويت هومز”، وعبد الستار ديرو، رئيس مجلس الإدارة في الشركة، للبحث في فرص الإستثمار والأعمال المحتملة بين الطرفين.

 

During his visit to the site of Ajman Uptown project, Browne announced that as part of the move to further reinforce ties and explore strategic opportunities between the two sides, individual investors of the Ajman Uptown project will be eligible for citizenship in Antigua and Barbuda, And as a follow-up, upon invitation, the delegation visited Antigua and Barbuda. The Government of Antigua and Barbuda agreed to extend its territorial jurisdiction towards the Ajman Uptown project pursuant to Section 42 of the Finance Administration Act 2006, for the purpose of providing funding a contribution of US $ 200,000/- to the National Development Fund (NDF) under the Citizenship by Investment Project (CIP) law. Wherein it was agreed that the buyers of the units of the “Ajman Uptown Project” will be eligible for citizenship of Antigua Barbuda (subject to due diligence and approvals by CIP unit of the Government of Antigua and Barbuda) under CIP, NDF for each principal applicant, including spouse, dependent children and dependent parents over 65 years of age who form part of the applicant’s family.

 

وفي إطار الجهود المتواصلة لترسيخ أواصر العلاقات المشتركة وإستكشاف الفرص الإستراتيجية لدى الطرفين، أعلن معالي براون خلال زيارته إلى مشروع “عجمان أبتاون” عن تقديم فرصة الحصول على حق المواطنة في أنتيغوا وباربودا لجميع المستثمرين في المشروع وأفراد عائلتهم المباشرة من الزوج أو الزوجة والأولاد المعالين والأهالي المعالين ممن يزيد عمرهم عن 65 سنة، وذلك شريطة دفع الرسوم اللازمة والمبالغ الأخرى المتوجّبة. وجاء هذا الإعلان بالتزامن مع موافقة حكومة أنتيغوا وباربودا على تمديد شراكتها في المشروع بناءً على أحكام القسم رقم 42 من قانون الإدارة المالية لعام 2006، بهدف تشجيع مقدّمي طلب الحصول على حق المواطنة على تقديم مساهمة تمويلية تصل قيمتها إلى 200,000 دولار أمريكي لصالح “صندوق التنمية الوطنية” (NDF)، وذلك استناداً إلى برنامج “المواطنة عن طريق الإستثمار” (CIP) المتّبع في الدولة.

 

“Antigua and Barbuda is a twin-island nation lying between the Caribbean Sea and the Atlantic Ocean. There are several benefits if you buy property in Ajman Uptown, you save a lot,”. Its citizens’ can travel visa-free or get visa on arrival in 125 countries and territories all over the world. “We are anticipating interest of several nationalities to make use of this limited time bound offer. Overall, we are receiving and expecting a good response. Ajman Uptown is the first project in the GCC region that offers a property investor to get a Citizenship of another country”, said Mr. Fahad Dero.

 

Ajman Uptown, spreads over 3.5 million square feet of land next to Emirates road and Emirates City, comprises 1,504 villas and townhouses, a shopping and apartments. Work on 300 villas has been nearly completed. “We are planning to handover phase one (300 villas) by March 2015,” he says, mentioning, the company is aiming to hand over the entire villas (1,504) in three more phases.

 

وقال فهد ستار ديرو: “تحظىأنتيغوا وباربودا التي تتكوّن من جزيرتين أساسيتين، بموقعٍ مميزٍ بين البحر الكاريبي وحدود المحيط الأطلسي. ويتيح الإستثمار في مشروع “عجمان آبتاون” العديد من المزايا والحوافز، أهمّها الإستفادة من الأسعار المدروسة وإمكانية الحصول على حق المواطنة في أنتيغوا وباربودا، الذي يتيح السفر إلى 125 دولة حول العالم إما دون الحاجة إلى تأشيرة دخول أو مع إمكانية إستلام التأشيرة عند الوصول إلى البلد المضيف. ونتوقّع أن يشهد هذا العرض الحصري إقبالاً كبيراً وإستجابةً واسعةً من قبل المستثمرين من مختلف الجنسيات العالمية. ونحن سعداء بالقول أن “عجمان آبتاون” هو أوّل مشروع من نوعه في منطقة الخليج العربي يمنح المستثمرين حق المواطنة في دولة أخرى.”

 

وأكمل ديرو: “يمتد مشروع “عجمان آبتاون” على مساحة تزيد على 3.5 مليون قدمٍ مربّعٍ بمحاذاة “شارع الشيخ محمد بن زايد” و”مدينة الإمارات”. ويضم 1,504 فلل ووحدات سكنيّة وشقق سكنية من طراز “تاون هاوس”، بالإضافة إلى عددٍ من المرافق الحيوية ومراكز التسوّق عالية المستوى. وسيتم تسليم المشروع على ثلاث مراحل، حيث يجري حالياً العمل على إستكمال المرحلة الأولى المؤلفة من 300 فيلا والمتوقّع تسليمها للساكنين بحلول شهر مارس القادم”.

 

By reciprocating the gesture of good will, “Sweet Homes” is also exploring the investment opportunities in the twin island countries in order to provide similar types of services to whoever wants real estate units or seeks Business investments in Antigua & Barbuda under CIP or for investments for achieving healthy incomes and profits.

 

“We are among the few private developers in Ajman who have survived the global financial crisis. “We have worked with all our investors through these years, reducing their liabilities by offering them consolidation schemes. The Ajman property market has revived and we are getting a lot of enquires these days. We are now working to fulfil our commitments,” he concluded.

 

وإختتم ديرو: “نجحت “سويت هومز” في الخروج من عنق الزجاجة بعد الأزمة المالية التي سادت العالم، حيث حرصنا خلال تلك السنوات على العمل عن كثب مع جميع شركائنا من المستثمرين ومنحهم فرصة الإندماج في الشركة للتخفيف من أعباء الأزمة. واليوم، تقف السوق المحلية في عجمان على أعتاب مرحلةٍ جديدةٍ من الإنتعاش والنمو، ويتّضح ذلك بشكلٍ جليّ في الإقبال المتزايد على المشاريع في الإمارة. وبدورنا، نلتزم في “سويت هومز” بمواصلة العمل الدؤوب لتلبية جميع إحتياجات ومتطلّبات عملائنا.”

 

For further details and registering your interest, kindly contact on +971 6 7499090 and email cip@sweethomesuae.com.

 

لمزيد من المعلومات يمكنكم الإتصال بـهاتف: 0097167499090 او البريد الإلكتروني: cip@sweethomesuae.com

 

التغطية العربية في الصحف

 

 

 

Meeting With His Highness Sheikh Humaid BinRashid Al NuaimiMember of the Supreme Council UAE and Ruler of Ajman

 

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​